Tussen de vulkanen door...! - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Angelike - WaarBenJij.nu Tussen de vulkanen door...! - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Angelike - WaarBenJij.nu

Tussen de vulkanen door...!

Door: Angelike

Blijf op de hoogte en volg Angelike

09 Februari 2012 | Ecuador, Baños

Tussen de vulkanen door…!
Vandaag rond 9 uur op stap gegaan, op weg naar Baños. Eerst met een taxi naar het zuidelijke busstation. Ik ben me rot geschrokken van de prijs, hij had de meter aangezet maar het was erg ver. Ik weet dat ze zondags een fietsroute door de hele stad vrij houden en daar wordt dan ook druk gebruik van gemaakt merkte ik zondag. De fietsroute alleen al zou 40km zijn en de wijk Mariscal lag nogal noordelijk dus tel uit je ‘winst’. Het was een rit door een drukke stad van bijna drie kwartier. En als je dan aankomt en een buskaartje naar Baños koopt voor $ 3,70 wat een 4 uur durende busrit was, kun je je mijn verbazing voorstellen.

De rit was tussen een reeks van vulkanen in die ik vorige keer al eens van dichtbij had gezien, maar ondanks dat vaak de toppen met wolken bedekt zijn blijft het toch een mooi gezicht. Jammer dat de zon er niet doorkwam en dan uit een rijdende bus foto’s nemen is haast onmogelijk. Ik heb het wel een paar keer geprobeerd maar weet nog niet of het wat geworden is. Ook passeerden we een prachtige wild water rivier, maar ook daarvan heb ik alleen een beeldplaatje in mijn hoofd!

Het is nu half vier en zit op een terrasje bij een zwembad te wachten tot mijn kamer is schoongemaakt, in hostel Chimenea. Het liefste ging ik nu even liggen uitrusten maar omdat het internet gisteren zo hopeloos was heb ik niet kunnen reserveren maar wel kunnen zien dat er een kamer vrij was. Het schijnt trouwens de enige eenpersoons kamer hier te zijn en half zo duur als in Quito met veel meer mogelijkheden, zoals bv het verwarmde zwembad en vlakbij de thermaalbaden. Toen ik vorige keer mijn georganiseerde reis had, ben ik hier al eens wezen informeren en wist dat het stukken goedkoper was als het hotel waar ik toen logeerde én er zijn hier, zoals de internetsite zei, veel meer mogelijkheden. Nou dat gaan we dan maar weer eens ontdekken. Er zijn hier in ieder geval genoeg jonge mensen uit allerlei landen van Europa volgens de juf aan de balie.

Gisteren (de 8ste) ben ik met een Amerikaanse, Inga genaamd, samen op toer gegaan. Een tocht naar de 7 cascadas, ofwel watervallen, in een open bus die ze hier chiva noemen. Al gauw bleek dat ik er nauwelijks in kon komen vanwege de hoge instap. Na vriendelijk vragen mocht ik bij de chauffeur in de cabine zitten, wat ook nog hoog genoeg was maar dat een veel betere instap én zitplaats was. We hebben niet alleen prachtige watervallen gezien maar zijn ook met een kabelbaantje naar beneden gegaan, toen over een hangbrug en aan de overkant bij een mooie plek onder aan de watervallen gekomen. Zie de foto’s maar, dat zegt genoeg! Het weer werkte mee maar aan het eind van de middag begon het te regenen.

Toen we wat koud en nat in het hotel terug kwamen en naar de jacuzzi informeerden die uit stond had de eigenaresse een goed idee om 2oo meter verderop naar de thermaalbaden te gaan die van 6 tot 10 uur ’s avonds open waren. Ha, dat was een goed idee. Samen naar het heerlijk warme water en afkoelen in de regen werkte prima. Daarna terug en nog na zwetend mijn bed ingedoken. Hmmm… lekker, alleen de massage ontbreekt nog maar misschien ga ik daar vandaag eens naar vragen!

Tot schrijfs,
Angelike

  • 10 Februari 2012 - 13:34

    Trees:

    Hallo Zus,
    Spannend je verhaal over de taxirit maar.... je vergat erbij te vermelden wat die rit nu eigenlijk kostte en waar je zo verbaasd over was.
    Groetjes Trees

  • 10 Februari 2012 - 15:43

    Nicole:

    Mooi die watervallen.

  • 10 Februari 2012 - 18:58

    Angelike :

    Tja, tot nu toe was het hoogste bedrag voor een taxi $ 5,- en in het hotel zeiden ze zo'n $ 12,- maar het werden er $ 25,- op de meter. En of hij omgereden is weet ik ook niet want Quito ligt in een tussen de bergen slingerend dal en kronkelt dus langs berg na berg...! Voor mij blijft het een vraagteken...? Angelike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Baños

St. Inti Huasi

Recente Reisverslagen:

22 Augustus 2014

Kraam wijkmarkt voor st. Inti Huasi

10 Maart 2012

Weer thuis

01 Maart 2012

Gauw weer thuis

28 Februari 2012

Noodweer

20 Februari 2012

Carnaval in Baños
Angelike

Actief sinds 01 Sept. 2010
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 31628

Voorgaande reizen:

08 Januari 2015 - 31 Maart 2015

2015 Naar Ecuador voor St. Inti Huasi

03 Januari 2014 - 14 Februari 2014

In Ecuador voor St. Inti Huasi

04 Januari 2012 - 02 Maart 2012

St. Inti Huasi

15 September 2010 - 10 November 2010

Mijn vijfde reis naar Ecuador

Landen bezocht: