2015 Donderdag 29 januari - Reisverslag uit Puerto López, Ecuador van Angelike - WaarBenJij.nu 2015 Donderdag 29 januari - Reisverslag uit Puerto López, Ecuador van Angelike - WaarBenJij.nu

2015 Donderdag 29 januari

Blijf op de hoogte en volg Angelike

30 Januari 2015 | Ecuador, Puerto López

Donderdag 29 januari 2015
Eerst maar het minder goede nieuws, ik ben een paar dagen best ziek geweest. Heb iets binnen gekregen waar ik niet immuun voor ben. Alle ellende van overgeven, diarree en koorts maakten van me maar een zielig hoopje mens. Estalin en Patricia waren erg bezorgd, wat wel heel lief is, maar ze wilden er maar een dokter bij halen. Maar met Norit, veel drinken en slapen gaat het ook wel weer over. Hier zijn ze nog al gauw met een dokter erbij halen. Maar wat kan hij doen, zorgen dat je niet uitdroogt maar dat hebben we samen in de gaten gehouden. Thee met suiker en bouillon met zout. Na zes dagen ben ik weer aardig opgeknapt, nog wat slapjes, maar morgen kan ik weer naar het internetcafé. Het is trouwens pas de tweede keer in al die tien jaar dat ik een dergelijke bacterie heb opgelopen, wat op zich al verwonderlijk is met al dat stof wat hier dagelijks binnen dwarrelt. Iedere dag veeg je er wel een stoffer en blik vol uit. Maar als het gaat regenen, gaat het van stof over in modder, dus… En toch hebben ze een prima betegelde vloer…!
Leandro helpt nu ook behoorlijk mee in het gezin. Dat dagelijkse vegen van alle kamers en het terras is zijn klusje en na kwart over drie als Sheylita van drieënhalf thuis is van de peuteropvang dan past broer Leandro goed op zijn zusje. Vaak wordt er wel een leuke tekenfilm aangezet, die het jongvolk amuseert tot de ouders weer thuis zijn rond 5 uur. Er komen dan meer kinderen zoals Harly het vriendje van Leandro, bij wie ze het thuis niet zo breed hebben. Wanneer hij tussen de middag komt wordt hem steevast gevraagd of hij al gegeten heeft en als dat niet zo is krijgt hij ook een lekker bordje eten! Hij geniet er duidelijk van.
Trouwens het is hier heel normaal om familie en vrienden mee te laten eten, was het ook bedoeld voor s’avonds, jammer dan, dan kook je toch weer opnieuw. Hier is tussen de middag de ‘grote’ maaltijd.
Vrijdag heeft Estalin zijn laatste examen van de Universiteit. Hij heeft de laatste jaren economie gestudeerd en hoopt eindelijk zijn titel te halen. Het gaat hem zeker niet gemakkelijk af naast zijn werk en gezin. Maar Patricia staat hem helemaal bij. Zij is ook beter op de computer en dat soort werk doet zij veel, en ze overhoort hem. Ze zijn er heel wat avonden samen mee bezig geweest. Maar ook weer goed om te zien dat ze zo samen alles doen. Werken, koken, wassen, studeren, het huiswerk van Leandro overhoren en samen leuke dingen doen. Samen naar het strand of met z’n allen op de motor een ritje maken in de omgeving. Sheylita wil maar wat graag op de motor mee als Papa even een boodschap moet doen.
Zondag is mijn petekind Leandro jarig en wordt alweer 9 jaar. Ik heb hem toen als pasgeboren baby in mijn armen gesloten en was er nogal gek mee. Ze noemden ons (Hein en mij) de buitenlandse opa en oma. Toen we het jaar daarop terug kwamen vlak voor zijn eerste verjaardag vroeg Estalin me meteen of ik bij zijn doop op zijn eerste verjaardag zijn ‘Madrina’ wilde worden? En sindsdien maak ik deel uit van de familie. En hij wordt nu dus alweer negen jaar…!?!
Vandaag weer even naar de eetzaal geweest en Gillermina had al gedacht dat ik naar elders was vertrokken omdat ik een paar dagen niet was langs geweest. Maar dat is gelukkig weer opgelost.
Lieve groet aan allen,
Angelike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Angelike

Actief sinds 01 Sept. 2010
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 31605

Voorgaande reizen:

08 Januari 2015 - 31 Maart 2015

2015 Naar Ecuador voor St. Inti Huasi

03 Januari 2014 - 14 Februari 2014

In Ecuador voor St. Inti Huasi

04 Januari 2012 - 02 Maart 2012

St. Inti Huasi

15 September 2010 - 10 November 2010

Mijn vijfde reis naar Ecuador

Landen bezocht: